Popis
ZRODENÝ V PÚŠTI.
PRIPRAVENÝ VYRAZIŤ KAMKOĽVEK.
Nastal čas. Čas vyraziť. Ak chcete zažiť skutočnú slobodu a pocítiť, ako sa vám pneumatiky zahryznú do hliny, a túžite po priľnavosti a úniku. Motocykel, na ktorom sedíte je nástroj – váš nástroj. A jazdíte spolu ako jedno telo. To je Afrika Twin. Stroj ukovaný nekonečným množstvo najazdených kilometrov. Na životnú jazdu.
VÝKONNEJŠÍ MOTOR S OBJEMOM 1100 CM3
Maximálny výkon a krútiaci moment sa zvyšujú o 5 kW/5 Nm a paralelný dvojvalcový motor prináša vyšší výkon v celom rozsahu otáčok. Efektívnosť nasávania a výfuku starostlivo optimalizuje nová elektronická riadiaca jednotka (ECU) a teleso škrtiacej klapky, ktoré napája prepracovanú hlavu valcov, čím zaisťuje vyššiu citlivosť škrtiacej klapky a presnú odozvu.
DVOJITÉ LED SVETLOMETY S DENNÝM SVIETENÍM
Okamžite rozpoznateľný, nový duálny LED svetlomet s ostrými hranami vyžaruje silný lúč svetla a je vybavený dvojitým denným svetlom, ktoré sa z bezpečnostných dôvodov automaticky prispôsobí intenzite okolitého svetla.
DOTYKOVÝ DISPLEJ TFT
Bude plne k vaším službám. Plnofarebný 6,5-palcový dotykový displej TFT ponúka pôsobivý výber režimov jazdy a jednoduché ovládanie navigácie a pripojenie k smartfónu/zdroju zvuku pomocou funkcie Bluetooth. Služba Apple CarPlay® umožňuje plynulé zrkadlenie a správu aplikácií alebo hovorov zo zariadenia iPhone prostredníctvom dotykovej obrazovky.
DOKONALÝ VÝKON V TERÉNE
Nový podvozok, kapotáž a jazdná poloha zabezpečujú výborné ovládanie v teréne.
Pretože v teréne je ovládateľnosť prvoradá. Preto sme úplne prebudovali šasi aj ľahší hlavný rám motocykla Africa Twin; hliníkové výkyvné rameno v štýle CRF450R a naskrutkovaný hliníkový zadný pomocný rám sme zladili s nastaviteľnými dlhými prednými vidlicami Showa a zadným tlmičom. Jazdná poloha je takisto prispôsobená na sedenie a státie s vysokými riadidlami a kontúrovaným, štíhlejším sedadlom. Športová kapotáž v štýle rely je rovnako štíhla s kompaktnou prednou kapotážou a štítom. Duálne reflektory s plným LED osvetlením využívajú automatickú technológiu DRL na dosiahnutie prenikavej svietivosti a konzistentnej viditeľnosti počas dňa.

POKROČILÉ TECHNOLÓGIE NA PREKONÁVANIE LIMITOV.
Máte radi výzvy. Aj my.
Skutočná skúška toho, čo a kde je možné. Vyrobili sme nový model Africa Twin, aby sme posunuli hranice. Zvýšený objem motora zaistí intenzívny krútiaci moment v polovici rozsahu – s maximálnou hodnotou vyššou o 5 Nm na zaistenie neúnavného lineárneho hnacieho výkonu – a zvyšuje maximálny výkon o ďalších 5 kW. Výfukový systém v pretekárskom štýle vás určite upúta svojim zvukom.
Regulácia inerciálnou meracou jednotkou (IMU)
Inerciálna meracia jednotka (IMU) v 6 osiach nepretržite monitoruje dynamický pohyb s cieľom zaistiť presné riadenie systému kontroly trakcie Honda (HSTC), systému na obmedzenie zdvíhania predného kolesa a brzdenia motorom prostredníctvom štyroch predvolených jazdných režimov a dvoch používateľsky prispôsobiteľných režimov. Náklonové ABS na jazdu v zákrutách zaisťuje zvýšenú bezpečnosť na cestách a obsahuje aj terénne nastavenie a zadný vypínač systému ABS.


Elegantné pohyby
Keď práve nesledujete cestu pred sebou, pozeráte sa na prístrojový panel motocykla Africa Twin – preto sme ho vybavili 6,5-palcovým dotykovým displejom TFT s aplikáciou Apple CarPlay® a pripojením Bluetooth. Voliteľná dvojspojková prevodovka DCT ponúka manuálne a automatické radenie a aj spínač Gna priamejší záber, keď zídete z cesty.
ODOLNÝ PLASTOVÝ HORNÝ BOX S OBJEMOM 58 LITROV
Horný box s vysoko odolným dvojvrstvovým plášťom má objem 58 litrov a možno do neho uložiť dve integrálne prilby, pričom má maximálnu nosnosť 6 kg. Využíva systém Honda s jedným kľúčom, preto ho možno otvoriť kľúčom zapaľovania motocykla Africa Twin. Je však vybavený aj otváracím/zatváracím gombíkom na ľahký prístup bez kľúča. Samostatne je k dispozícii zadný nosič na montáž, opierka spolujazdca a vodotesný vnútorný vak.
ODOLNÉ PLASTOVÉ KUFRE
Bočné kufre s pevnou dvojvrstvovou konštrukciou – 40 l vľavo a 30 l vpravo – využívajú ochranné rámy veka. Šírka medzi nimi je menšia než 100 cm. Ľavý kufor je vhodný na uloženie intergrálnej prilby a každý kufor má nosnosť 6 kg. Otvárajú sa prostredníctvom systému Honda s jedným kľúčom a na bezpečné uzavretie slúži zámok veka s dvojitou západkou. Na montáž slúžia držiaky kufrov (dostupné samostatne); k dispozícii sú aj vodotesné vnútorné vaky.
VODOTESNÉ VNÚTORNÉ VAKY NA PLASTOVÝ HORNÝ BOX A KUFRE
Vnútorné vaky sú špeciálne vyrobené s dokonale vyhovujúcim tvarom na vloženie do plastového horného boxu a bočných kufrov. Sú vodotesné a v prípade potreby ich možno upevniť zvonka. Náplecné popruhy umožňujú jednoduché zloženie z motocykla a reflexné prúžky prispievajú k lepšej viditeľnosti.
ROBUSTNÝ PREDNÝ BOČNÝ RÁM A OCHRANNÝ KRYT MOTORA
Drsný, dobrodružný vzhľad motocykla Africa Twin posilňujú dve prevedenia predných bočných rámov; každé z nich možno na kryt motora namontovať samostatne. Sú vyrobené z nehrdzavejúcej ocele, ľahko sa čistia a majú antikoróznu elektrolyticky nanesenú povrchovú vrstvu. Chránia kapotáž aj motor pri náročných jazdných podmienkach a umožňujú aj montáž LED hmloviek (k dispozícii samostatne).
CHRÁNIČE CHLADIČA Z NEHRDZAVEJÚCEJ OCELE
Chrániče chladiča vyrobené z nehrdzavejúcej ocele – s logom CRF – zdôrazňujú dobrodružný štýl a ich mriežkový dizajn chráni pred poškodením kameňmi, súčasne však neobmedzuje prúdenie vzduchu.
MOŽNOSTI NÍZKEHO A VYSOKÉHO SEDADLA
Na nastavenie tej správnej jazdnej polohy ponúka model Africa Twin dve samostatne dostupné verzie sedadla: o 25 mm vyššie vysoké sedadlo s výškou 875 – 895 mm a o 25 mm nižšie nízke sedadlo s výškou 825 – 845 mm (štandardné sedadlo má výšku 850 – 870 mm). K dispozícii sú rôzne farby, ktoré zodpovedajú prevedeniu motocykla.
TECHNOLÓGIA
INTUITÍVNE OVLÁDANIE VŠETKÉHO, NA ČOM ZÁLEŽÍ
Od ostrej plnofarebnej dotykovej obrazovky multifunkčného displeja po spínač na ľavej strane máte nad motocyklom Africa Twin úplnú kontrolu.
SEDEMÚROVŇOVÝ SYSTÉM VOLITEĽNEJ KONTROLY KRÚTIACEHO MOMENTU HONDA (HSTC)
Optimalizovaný systém HSTC pomáha ovládať trakciu zadného kolesa a riadi sa v reálnom čase zo vstupu inerciálnej meracej jednotky (IMU) v šiestich osiach. Ponúka sedem úrovní: úrovne 1 až 4 sa vyznačujú minimálnymi zásahmi a sú rozmiestnené tesne vedľa seba, aby skúseným jazdcom umožňovali presnejšie odladenie pri jazde v teréne, zatiaľ čo úrovne 5, 6 a 7 majú väčšie rozostupy, pričom úroveň 7 ponúka najvyššiu úroveň kontroly. Systém HSTC navyše možno vypnúť.
TROJÚROVŇOVÁ REGULÁCIA ZDVÍHANIA PREDNÉHO KOLESA
V teréne niekedy potreba zdvihnúť predné koleso, aby ste prekonali prekážku – prípadne sa môže zdvihnúť do vzduchu pri skákaní. Jednotka IMU meria uhol sklonu a v kombinácii s otáčkami predného a zadného kolesa riadi výšku predného kolesa v pomere k zvolenej úrovni zasahovania. Úroveň 1 predstavuje minimálne zásahy, úroveň 2 stredné a úroveň 3 maximálne obmedzenie zdvíhania predného kolesa. Reguláciu zdvíhania predného kolesa možno tiež úplne vypnúť.
SYSTÉM NÁKLONOVÉHO ABS PRE JAZDU V ZÁKRUTÁCH
Na zaistenie väčšej istoty pri zatáčaní systém ABS riadený jednotkou IMU reguluje brzdnú silu v pomere k uhlu náklonu, rýchlosti spomalenia a pomeru preklzu medzi predným a zadným kolesom, pričom udržiava maximálnu trakciu. Miera zasahovania systému ABS závisí aj od vybratého jazdného režimu – v situáciách s prudkým zastavením je reguluje aj zdvih zadného kolesa. K dispozícii je terénne nastavenie a systém ABS zadnej brzdy, ktoré možno tiež vypnúť.
VOLITEĽNÁ PREVODOVKA S DVOJITOU SPOJKOU (DCT)
Prevodovka DCT je k dispozícii ako príslušenstvo montované výrobcom (len v prípade nových strojov) a je vybavená štandardným manuálnym režimom – umožňuje vám radiť prevodové stupne prostredníctvom spínačov na ľavej rukoväti a využívať dva automatické režimy. Režim D ponúka bezstarostnú jazdu a najvyššiu úsporu paliva, zatiaľ čo režim S ponúka tri športové spôsoby radenia, z ktorých si môžete vybrať. Prevodovka DCT okrem toho automaticky signalizuje podradenie. Spínač G redukuje preklzávanie spojky pri radení a poskytuje priamejší pohon zadného kolesa na jazdu v teréne.
ŠESŤ REŽIMOV JAZDY
Na výber sú štyri predvolené režimy jazdy určené na zaistenie maximálneho výkonu vo väčšine situácií: TOUR (výlet), URBAN (mesto), GRAVEL (štrk) a OFF-ROAD (terén). Každý z nich upravuje odozvu motora a brzdenie motorom, nastavenie spínača G prevodovky DCT a systému ABS na jazdu v zákrutách podľa aktuálnych podmienok. Dva používateľské režimy vám tiež umožňujú dosiahnuť dokonalé nastavenie, ktoré bude vyhovovať vašim osobným potrebám. Výber jazdných režimov je jednoduchý – v ľavom hornom rohu dotykovej obrazovky.
DOTYKOVÁ OBRAZOVKA TFT
Plnofarebný multifunkčný (MID) 6,5-palcový dotykový displej TFT vám zaistí plnú kontrolu nad všetkými systémami motocykla Africa Twin.
A prispôsobte si všetko podľa seba – displej MID možno upraviť tak, aby zobrazoval rôzne úrovne údajov vzhľadom na vybratý režim jazdy. Každý zo štyroch predvolených jazdných režimov – a aj dva používateľsky prispôsobiteľné režimy – možno vybrať v ľavom hornom rohu 6,5-palcového dotykového displeja TFT. Okrem toho je k dispozícii nastavenie vidlice SHOWA EERA™. Displej sa jednoducho ovláda aj v rukaviciach.
Apple CarPlay®
Každý potrebuje byť v kontakte, najmä na dlhých cestách. Displej MID preto obsahuje aplikáciu Apple CarPlay®, ktorá umožňuje použitie telefónu Apple iPhone® prostredníctvom dotykovej obrazovky TFT bez zbytočného rozptyľovania pri jazde (iPhone® sa pripája k nabíjaciemu portu USB na pravej strane displeja MID). Môžete používať a zobrazovať navigačné aplikácie a prostredníctvom slúchadiel Bluetooth nasadených na prilbe môžete telefonovať alebo počúvať hudbu.
ÚPLNE PRISPÔSOBITEĽNÝ 6,5-PALCOVÝ MULTIFUNKČNÝ DOTYKOVÝ DISPLEJ

Displej MID ponúka aj možnosť bezdrôtového pripojenia Bluetooth pre zariadenia iPhone® alebo zariadenia so systémom Android. Po spárovaní získate prístup k zoznamom skladieb, môžete uskutočňovať hovory prostredníctvom slúchadiel na prilbe, pričom sa nemusíte púšťať riadidiel.