Popis
Inovovaný model: Pri modeli CRF450R došlo k významnému zvýšeniu hodnôt maximálneho výkonu a krútiaceho momentu, pričom výkon sa zlepšil v celom rozpätí otáčok; motor navyše získal 3-stupňový systém na riadenie rozjazdu HRC Launch Control a ďalšie vylepšenia zamerané na predĺženie jeho životnosti. Na podvozku bolo upravené odpruženie, boli vykonané drobné zmeny na úsporu hmotnosti a stroj je vybavený novými riadidlami.
Schopnosť vyraziť ako prvý zo štartovacej čiary a dosahovať bezkonkurenčný čas v každom kole je tým, na čo sa vývojári CRF450R v posledných dvoch rokoch zameriavali predovšetkým. A pre modelový rok 2019 výkony opäť vzrástli; z motora sa podarilo získať citeľne viac výkonu aj krútiaceho momentu – najmä vďaka vyladeniu hlavy valca a systému nasávania a výfuku pod vedením konštruktérov z tímu HRC – bez toho, aby tým došlo ku kompromisom, čo sa týka výkonov v nízkych otáčkach.
Motor navyše získal 3-stupňový systém na riadenie rozjazdu HRC Launch Control, ktorý pomáha všetkým kategóriám jazdcov – od začiatočníka po experta – zaradiť sa na štarte medzi najrýchlejších. Senzor radenia umožňuje využitie špecifických máp zapaľovania pre každý rýchlostný stupeň. Systém elektronického vstrekovania paliva PGM-FI bol navyše upravený tak, aby umožňoval dva vstreky v každom cykle. Došlo k zvýšeniu výkonu olejového čerpadla a k úprave ovládača spojky a prítlačnej dosky.
Hliníkový dvojitý chrbticový rám zostal prakticky nezmenený, je však – rovnako ako kyvné rameno – o niečo ľahší. Kľúčové gramy sa podarilo ušetriť aj na novom prednom brzdovom strmeni. Inovované nastavenie odpruženia a tlmenia pri 49 mm inverznej vidlici Showa zlepšuje jej reakciu. Úpravy podvozka završuje proces „Super Finish“ pri zadnom tlmiči a upravené pomery systému Pro-Link.
Nové skosené riadidlá Renthal umožňujú nastavenie vpred/vzad.
MOTOR
- • +1,8 kW výkonu, +2 Nm krútiaceho momentu a výrazne viac sily od 3 000 ot./min.
- Revidovaná hlava valca, nasávací aj výfukový systém, individuálne nastaviteľné mapy zapaľovania
- 3-stupňový systém na riadenie rozjazdu HRC Launch Control zlepšuje výkon na štarte
- Predĺženie životnosti vďaka olejovej dýze piesta s 5 otvormi a odsávaciemu olejovému čerpadlu s vyšším výkonom
PODVOZOK
- • Hmotnosť bez náplní je o 1 kg nižšia, drobné úpravy rámu a kyvného ramena
- Nové nastavenie 49 mm inverznej vidlice Showa a zadného tlmiča
- Nové stúpadlá a strmeň prednej brzdy
- Riadidlá Renthal Fat Bars umožňujú nastavenie vpred/vzad/hore/dole
Pre modelový rok 2019 došlo k zmenám v nastavení kompresie/tlmenia a tiež v množstve oleja v tlmičoch. Plne nastaviteľný zadný tlmič Showa získal úpravu „Super Finish“, ktorý zlepšuje jeho činnosť. Revidovaný pomer systému Pro-Link pri dosiahnutí plného stlačenia mierne zmäkne.
Nové riadidlá Renthal Fatbar zmenšujú hmotnosť systému riadenia a ponúkajú optimálny komfort; horná objímka ponúka dve polohy na upevnenie riadidiel, vďaka čomu je možné riadidlá posunúť o 26 mm vpred alebo vzad. Pokiaľ sa držiak otočí o 180 stupňov, je možné riadidlá posunúť o ďalších 10 mm od základnej polohy, takže jazdec má k dispozícii celkovo štyri individuálne pozície. K dispozícii je tiež silentblok riadidiel Bar Pad.
Nový dvojpiestový predný brzdový strmeň využíva piesty s priemermi 30 a 27 mm (pri doterajšej verzii mali piesty priemer 2 × 27 mm). Vďaka tomu je teleso strmeňa ľahšie a spoločne s brzdovou hadicou s nízkou rozťažnosťou sa dosiahne lepší brzdný výkon a pocit z ovládania bŕzd. Predné koleso je vybavené 260 mm vlnovitým kotúčom, ktorému sekunduje 240 mm zadný vlnovitý kotúč vybavený jednopiestovým strmeňom.
CRF450R disponuje ľahkou titánovou nádržou s objemom 6,3 l. Jej hladké plastové okraje uľahčujú jazdcovi pohyb na stroji a úzka predná strana spolu s predným blatníkom účinne smerujú prúdenie vzduchu k chladiču – pre modelový rok 2019 je stroj vybavený upraveným chladičom, ktorý umožňuje lepší prietok vzduchu. Kapotáž je vybavená odolnou fóliou s grafikou, ktorá prekrýva väčšinu jej plochy a prispieva k ochrane pred poškriabaním.
Technické parametre
MOTOR | |
Typ | Kvapalinou chladený 4-taktný jednovalec uni-cam |
Zdvihový objem | 449,7 cm3 |
Vŕtanie × zdvih | 96,0 mm × 62,1 mm |
Kompresný pomer | 13,5 : 1 |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburácia | Vstrekovanie paliva |
Objem palivovej nádrže | 6,3 litra |
ELEKTRICKÁ SÚSTAVA | |
Zapaľovanie | Digitálne kondenzátorové (CDI) |
Štartovanie | Samočinný štartér |
HNACIE ÚSTROJENSTVO | |
Typ spojky | Mokrá, lamelová |
Typ prevodovky | So stálym záberom |
Stály prevod | Reťaz |
RÁM | |
Typ | Zdvojený hliníkový, rúrkový |
PODVOZOK | |
Rozmery (D × Š × V) | 2 183 mm × 827 mm × 1 260 mm |
Rázvor kolies | 1 482 mm |
Uhol prednej vidlice | 27,4° |
Závlek | 116 mm |
Výška sedla | 960 mm |
Svetlá výška | 328 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 112,3 kg |
ZAVESENIE KOLIES | |
Typ vpredu | 49 mm inverzná vidlica Showa |
Typ vzadu | Tlmič Showa spojený so systémom Honda Pro-Link |
KOLESÁ | |
Typ vpredu | Hliníková s drôteným výpletom |
Typ vzadu | Hliníková s drôteným výpletom |
Pneumatika vpredu | 80/100-21-51M Dunlop MX3SF |
Pneumatika vzadu | 120/80-19-63M Dunlop MX3S |
BRZDY | |
Vpredu | Jeden 260 mm kotúč |
Vzadu | Jeden 240 mm kotúč |