CRF450R

9 090 

Jazdiť rýchlo je teraz omnoho ľahšie

CRF450R je stelesnením výkonu veľkého stroja a svižnosti malého motocykla. Umožňuje bleskové zatáčanie na zemi aj vo vzduchu a dokonale sedí na trati – a to aj pri jazde na hranici možností.

Kategórie: Značka:

Predsezónna ponuka s bezplatným odvozom motocykla


Popis

Inovovaný model: Pri modeli CRF450R došlo k významnému zvýšeniu hodnôt maximálneho výkonu a krútiaceho momentu, pričom výkon sa zlepšil v celom rozpätí otáčok; motor navyše získal 3-stupňový systém na riadenie rozjazdu HRC Launch Control a ďalšie vylepšenia zamerané na predĺženie jeho životnosti. Na podvozku bolo upravené odpruženie, boli vykonané drobné zmeny na úsporu hmotnosti a stroj je vybavený novými riadidlami.

Schopnosť vyraziť ako prvý zo štartovacej čiary a dosahovať bezkonkurenčný čas v každom kole je tým, na čo sa vývojári CRF450R v posledných dvoch rokoch zameriavali predovšetkým. A pre modelový rok 2019 výkony opäť vzrástli; z motora sa podarilo získať citeľne viac výkonu aj krútiaceho momentu – najmä vďaka vyladeniu hlavy valca a systému nasávania a výfuku pod vedením konštruktérov z tímu HRC – bez toho, aby tým došlo ku kompromisom, čo sa týka výkonov v nízkych otáčkach.

Motor navyše získal 3-stupňový systém na riadenie rozjazdu HRC Launch Control, ktorý pomáha všetkým kategóriám jazdcov – od začiatočníka po experta – zaradiť sa na štarte medzi najrýchlejších. Senzor radenia umožňuje využitie špecifických máp zapaľovania pre každý rýchlostný stupeň. Systém elektronického vstrekovania paliva PGM-FI bol navyše upravený tak, aby umožňoval dva vstreky v každom cykle. Došlo k zvýšeniu výkonu olejového čerpadla a k úprave ovládača spojky a prítlačnej dosky.

Hliníkový dvojitý chrbticový rám zostal prakticky nezmenený, je však – rovnako ako kyvné rameno – o niečo ľahší. Kľúčové gramy sa podarilo ušetriť aj na novom prednom brzdovom strmeni. Inovované nastavenie odpruženia a tlmenia pri 49 mm inverznej vidlici Showa zlepšuje jej reakciu. Úpravy podvozka završuje proces „Super Finish“ pri zadnom tlmiči a upravené pomery systému Pro-Link.

Nové skosené riadidlá Renthal umožňujú nastavenie vpred/vzad.

MOTOR

  • • +1,8 kW výkonu, +2 Nm krútiaceho momentu a výrazne viac sily od 3 000 ot./min.
  • Revidovaná hlava valca, nasávací aj výfukový systém, individuálne nastaviteľné mapy zapaľovania
  • 3-stupňový systém na riadenie rozjazdu HRC Launch Control zlepšuje výkon na štarte
  • Predĺženie životnosti vďaka olejovej dýze piesta s 5 otvormi a odsávaciemu olejovému čerpadlu s vyšším výkonom

PODVOZOK

  • • Hmotnosť bez náplní je o 1 kg nižšia, drobné úpravy rámu a kyvného ramena
  • Nové nastavenie 49 mm inverznej vidlice Showa a zadného tlmiča
  • Nové stúpadlá a strmeň prednej brzdy
  • Riadidlá Renthal Fat Bars umožňujú nastavenie vpred/vzad/hore/dole

Pre modelový rok 2019 došlo k zmenám v nastavení kompresie/tlmenia a tiež v množstve oleja v tlmičoch. Plne nastaviteľný zadný tlmič Showa získal úpravu „Super Finish“, ktorý zlepšuje jeho činnosť. Revidovaný pomer systému Pro-Link pri dosiahnutí plného stlačenia mierne zmäkne.

Nové riadidlá Renthal Fatbar zmenšujú hmotnosť systému riadenia a ponúkajú optimálny komfort; horná objímka ponúka dve polohy na upevnenie riadidiel, vďaka čomu je možné riadidlá posunúť o 26 mm vpred alebo vzad. Pokiaľ sa držiak otočí o 180 stupňov, je možné riadidlá posunúť o ďalších 10 mm od základnej polohy, takže jazdec má k dispozícii celkovo štyri individuálne pozície. K dispozícii je tiež silentblok riadidiel Bar Pad.

Nový dvojpiestový predný brzdový strmeň využíva piesty s priemermi 30 a 27 mm (pri doterajšej verzii mali piesty priemer 2 × 27 mm). Vďaka tomu je teleso strmeňa ľahšie a spoločne s brzdovou hadicou s nízkou rozťažnosťou sa dosiahne lepší brzdný výkon a pocit z ovládania bŕzd. Predné koleso je vybavené 260 mm vlnovitým kotúčom, ktorému sekunduje 240 mm zadný vlnovitý kotúč vybavený jednopiestovým strmeňom.

CRF450R disponuje ľahkou titánovou nádržou s objemom 6,3 l. Jej hladké plastové okraje uľahčujú jazdcovi pohyb na stroji a úzka predná strana spolu s predným blatníkom účinne smerujú prúdenie vzduchu k chladiču – pre modelový rok 2019 je stroj vybavený upraveným chladičom, ktorý umožňuje lepší prietok vzduchu. Kapotáž je vybavená odolnou fóliou s grafikou, ktorá prekrýva väčšinu jej plochy a prispieva k ochrane pred poškriabaním.

Technické parametre

MOTOR
Typ Kvapalinou chladený 4-taktný jednovalec uni-cam
Zdvihový objem 449,7 cm3
Vŕtanie × zdvih 96,0 mm × 62,1 mm
Kompresný pomer 13,5 : 1
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburácia Vstrekovanie paliva
Objem palivovej nádrže 6,3 litra
ELEKTRICKÁ SÚSTAVA
Zapaľovanie Digitálne kondenzátorové (CDI)
Štartovanie Samočinný štartér
HNACIE ÚSTROJENSTVO
Typ spojky Mokrá, lamelová
Typ prevodovky So stálym záberom
Stály prevod Reťaz
RÁM
Typ Zdvojený hliníkový, rúrkový
PODVOZOK
Rozmery (D × Š × V) 2 183 mm × 827 mm × 1 260 mm
Rázvor kolies 1 482 mm
Uhol prednej vidlice 27,4°
Závlek 116 mm
Výška sedla 960 mm
Svetlá výška 328 mm
Pohotovostná hmotnosť 112,3 kg
ZAVESENIE KOLIES
Typ vpredu 49 mm inverzná vidlica Showa
Typ vzadu Tlmič Showa spojený so systémom Honda Pro-Link
KOLESÁ
Typ vpredu Hliníková s drôteným výpletom
Typ vzadu Hliníková s drôteným výpletom
Pneumatika vpredu 80/100-21-51M Dunlop MX3SF
Pneumatika vzadu 120/80-19-63M Dunlop MX3S
BRZDY
Vpredu Jeden 260 mm kotúč
Vzadu Jeden 240 mm kotúč