Popis
SÚŤAŽIVOSŤ V KRVI
Nemusíte mať žiadne pochybnosti. Motocykel CBR1000RR-R Fireblade SP je určený na jazdu po pretekárskej dráhe. To je to miesto, kam patrí. Stojí na rovnakej štartovacej čiare ako štandardný model Fireblade. Odlišuje ho však plné odpruženie Öhlins (S-EC), hlavný brzdový valec Brembo, brzdová páčka, predné a zadné strmene a univerzálne rýchloradenie. Motor s čiastkovými vačkami a špičkovým maximálnym výkonom 160 kW ponúka ešte vyššie a razantnejšie zrýchlenie v nízkych a stredných otáčkach a prepracované riadenie trakcie systému HSTC. Motocykel Fireblade SP využíva svetlomety, kontrolky, systém Smart Key a má plnú homologizáciu na jazdu po verejných komunikáciách. Je priamym stelesnením dokonalého pretekárskeho motocykla. V každej zákrute s ním zaručene zažijete poriadnu dávku adrenalínu.
Väčší výkon pri nízkych a stredných otáčkach na ostrejšie zrýchlenie pri výjazde zo zákruty
Radový štvorvalec s prevodovým súkolesím s čiastkovými vačkami, ktorý sa postará o výkon 160 kW pri neskutočných otáčkach 14 500 ot./min, prináša rovnaké vŕtanie, zdvih a technológiu na znižovanie trenia, či titánové ojnice ako pretekársky motocykel RC213V. Medzi novinky patrí zadné reťazové koleso so 43 zubami spoločne s optimalizáciou vzduchovej komory, sacích otvorov a výfukového systému 4-2-1. Popri masívnom maximálnom výkone vo vysokých otáčkach máte teda teraz k dispozícii oveľa väčšie zrýchlenie v nízkych a stredných otáčkach, vďaka čomu zvládnete každú zákrutu. Inovované rýchloradenie sa postará o plynulejšie a rýchlejšie radenie, vďaka ktorému sa budete v každom kole zlepšovať.
Dokonalý recept na rýchlejšiu jazdu – to je motocykel Fireblade SP
Môžete ovládať každý detail výkonu motora svojho motocykla Fireblade SP. Tri predvolené jazdné režimy ponúkajú základné nastavenia, z ktorých si môžete vyberať. Prostredníctvom 5-palcového displeja TFT si môžete plne prispôsobiť výkon motora, brzdenie motorom a kontrolu trakcie. Našim cieľom je, aby ste zvládli každý výjazd zo zákruty. Využili sme spätnú väzbu od jazdcov HRC, aby sme zmodernizovali voliteľnú kontrolu trakcie Honda (HSTC) s 9 úrovňami. Je plynulejšia, lepšie reaguje na pokyny škrtiacej klapky a dokonale využíva mimoriadny záber motora pri nízkych a stredných otáčkach. V súlade s tým sme znížili napätie vratnej pružiny elektronického ovládania plynu (TBW), aby sme zaistili ešte výraznejší lineárny nárast výkonu pri pridaní plynu.
Ovládanie OBTi, ktoré zaistí dokonalé nastavenie
43 mm vidlica NPX kváziaktívneho odpruženia Öhlins S-EC, ktorá využíva oddelenú kompresiu, odskokové okruhy a krokové motory na prispôsobenie tlmenia, bola vyvinutá na pretekanie. Môžete sa spoľahnúť na presnú odozvu a priľnavosť prednej pneumatiky. Výsledok? Ohromná istota, že v každom z kôl budete čoraz rýchlejší. Prednú časť s pretekárskymi parametrami skvele dopĺňa zadný tlmič Öhlins TT36 S-EC. Ak chcete mať svoju jazdu maximálne pod kontrolou – a pretože sa podmienky na pretekárskej trati menia veľmi rýchlo – môžete sa spoľahnúť na rozhranie OBTi (Öhlins Objective Based Tuning interface) a východiskové nastavenie s 3 okamžite použiteľnými predvolenými režimami. Vďaka nim môžete úplne zmeniť svoje nastavenie, čo umožní zníženie spotreby, opotrebovania pneumatík alebo prispôsobenie podmienkam na trati.
Riadenie ABS s dvoma režimami
Odolné monoblokové štvorpiestové radiálne brzdové strmene Brembo Stylema majú menší objem vnútornej kvapaliny umožňujúci bezprostrednú odozvu. Strmene sa ovládajú brzdovou páčkou a hlavným brzdovým valcom Brembo, pričom dokážu vyvinúť neskutočnú brzdnú silu. Zadný brzdový strmeň Brembo má rovnaké prevedenie, s akým sa stretnete pri modeli RC213V. Vďaka dvom režimom ABS máte k dispozícii výber úrovne výkonu: Režim SPORTS sa zameriava na jazdu po ceste, zatiaľ čo režim TRACK zvyšuje brzdnú silu, vďaka čomu si vychutnáte oveľa rýchlejšiu jazdu na trati. Brzdná sila sa reguluje v pomere k uhlu náklonu, zatiaľ čo systém na ovládania kontaktu zadného kolesa s vozovkou (RLC) udržuje prednú stabilitu. Preto sa môžete sústrediť na každú zákrutu, aby ste každý nájazd aj výjazd zvládli rýchlejšie.